En styck lillebror
Detta kom som en chock för många. Vi hade valt att inte gå ut med det på sociala medier alls. Dom närmsta visste men annars var resten ovetandes. Frågade man så svarade jag ärligt. Men annars fick man anta! 

Alvin blev storebror igår. Till en liten pojke på strax över 1600g. Denna lilla parvel föddes i v 31. Så han var tokliten Men så otroligt fin! 

Jag har haft en otroligt jobbig graviditet, förtidiga värkar sen v 23. Så sjukskriven väldigt länge. Pang boom så gick vattnet den 1/3. Åkte in den 2/3 efter jag rådgivit med min barnmorska. Blev givetvis inlagd när jag kom upp på förlossningen. Dom gör ju allt för att stoppa det tills man hunnit få kortison för litens lungor. 
Så jag låg med dropp och intravenöst antibiotika för att undvika en infektion! 

Den 4/3 kopplades mitt värkhämmande dropp bort. Den 5/3 började jag få mycket värkar igen. Så dom går in och kollar om jag öppnat mig. Jovisst 2 cm så då var förlossningen iallafall på gång. 
Men sen mitt i allt får jag feber, lillemans hjärtljud stiger som tusan! Dom ska ligga mellan 140-160 slag per minut. Lillebrors låg på nästan 200...

Så jag ringde Rasmus och bad honom komma, det var verkligen dax denna gången. Ber honom att inte stressa men att det var hyfsat brott! 
När kl är 16.30 stormar personalen in på mitt rum. Kastar av mig mina kläder och på med op kläder, kateter ect ect. Mitt i allt säger dom: "om 10 min snittas du"...

Jaha?! Men Rasmus då?! Jag fick fullständig panik! Ringer Rasmus och som väl är hade han nyss kommit till sjukhuset. Så han hinner precis parkera sen får han upp för att hinna vara med. 






Anonym

<3 Lillebror<3

amanda

Du är så grym mamma till Alvin och det är ascoolt att dj har hållit graviditeten med Williott hemlig hela tiden gentemot alla förutom de du träffade hela tiden osv.
Du kommer vara en grym tvåbarnsmamma och jag är glad för din skull att Rasmus hann komma upp till sjukhuset.
När min Williot föddes var han ju också prematur fast "bara" i vecka 34, vi fick vara kvar på sjukhuset i 1 vecka först, sedan åka hem över helgen och sedan komma tillbaka i 4 dagar till. Williot hade också gulsot och fick ligga och sola en hel del.
Det är tufft när man får vara kvar på sjukhuset för det är inte så man har planerat att det ska bli, men du får ta dig tid till att åka hem till Alvin då och då också så att han inte känner sig bortglömd.
Och du är grym, glöm inte det!
Kram.

Svar: Världens finaste amanda! Tack för alla dina pepprande ord, dom hjälper verkligen! Du är också en kämpe utan dess like och jag är glad att jag lärt känna dig!❤️
Miranda Jörgensen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress