skräcken!
Jag har inte bloggat något eftersom ja har varit i chock, jag har varit med om det hemskaste jag sett!
I torsdags var jag hemma och vabbade eftersom alle fortfarande hade feber, vi skulle laga lite mat vid halv 11 tiden.
Skulle koka sån fylld pasta och bara mysa hela dagen. Jag hade bokat in fotvård på kvällen. Men riktigt så blev det inte... 

När klockan var ca 10.30 började vi med maten, jag var i köket och det var alvin också. Jag skulle plocka av diskstället medans pastan kokade tänkte jag. Alvin var nedanför mig hela tiden. 
Jag tar tag i en kastrull som jag skulle sätta in i skåpet, men hör en smäll!
Vänder mig om och ser i slowmotion hur spisen kommer närmre och närmre alvin. Jag hinner fånga den innan den krossar honom som tur är! Men det kokande vattnet med pastan har redan träffat honom!


Han hade en onepice på sig som tur var, den räddade mycket utav skadorna, han fick vatten över hela sig men mycket fångades av tyget på hans dess. 
Ja ringer i panik till steffen, han gapar att jag ska ringa ambulans. Jag kopplar inte eftersom jag är i stor chock! Samtidigt som jag ringde honom hade jag fått in Alvin i duschen, emn han slutade andas eftersom han hamnade i chock!
Jag ringer då mamma som även gapar att jag ska ringa ambulans, jag ringer ambulansen och inom loppet av 5 min från olyckan skedde sitter vi påväg in till Helsingborg!

När vi kom in till Helsingborg var där 10 läkare beredda och väntade på oss! Alvin fick morfin och en nalle! Men ack så chockade vi alla va! Jag säger att jag MÅSTE ringa min mamma, då dom säger att hon redan är här! Gud vilken lättnad! 

Han blir omlagd och det blir diskusion om att skicka oss till linköping för att lägga in griskhud bakom hans egna hud för att förenkla läkeprocessen! Men efter någon timme bedömmer Linköping att det inte behövs!
Tack och lov!

Alvin fick 6% brännskador på kroppen! Om man har mellan 5-6% på kroppen är det risk för att bli skickad till Linköping!
Han fick skadorna i ansiktet, halsen och ena underarmen! Tack och lov blev det inte mer och djupare!

Han har nu omläggning i ansiktet och på armen, men det i ansiktet ser inte alls bra ut idag! Jag ringde upp till avdelningen där vi låg och berättade hur det ser ut. Så sitter här och väntar på att dom ska ringa upp oss!

Jag skriver inte detta för att få läsare, jag skriver detta för att varna er! Snälla dubbelkolla så era spisar har tippskydd, för en olycka sker på mindre än 1 sekund!
Tänk en gång extra innan du strutar i att kolla det!
Jag önskar INGEN detta!
 


Anonym

Aw hoppas det blir bra . Men hur kunde spisen trilla? :-o/Emma

Svar: där var inget tippskydd! :(
Miranda Jörgensen

Alvins Mormor

Mormor lille Teletubbis...

Jasmine Hinkelman

Usch det är nog ett utav det värsta som kan hända i hemmet hos en.. Styrkekramar till er och hoppas ni har det bättre och lilla Alvin mår bättre <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress