jag vet vad jag känner
Jag är så förbannat trött på folk som ska förklara för mig hur jag ska göra nu, vilka val jag ska ta.
Detta är mitt liv, oavsett vad jag väljer är det JAG som ska leva! Jag vet vad jag känner, jag vet hur jag ska hantera min känslor. 
Jag vet vad som är bäst för mig och min son. Utan honom hade det varit en annan sak!

Jag har varit med om otrohet innan, men då hade jag bara migsjälv att tänka på. Då var det lättare. Då kunde jag bara dra, rymma från allt och aldrig blicka tillbaks. Men nu är det annorlunda, jag hatar när folk som aldrig brytt sig innan dyker upp från ingenstan. Sen tror dom att jag tänker lyssna! Say what?!

Jag kan ta kritik, jag kan ta mycket. Men jag står på mina ben och är stolt över mina beslut. Att ge Steffen en chans att bevisa känns rätt för mig. Jag säger inte att vi kommer gå tillbaks till varandra. Vilket folk inte verkar förstå. Men man vet aldrig, framtiden får avgöra detta. Inte några ''vänner'' som kommer när man är intressant!

Det värsta med detta är konstigt nog hur rädd jag är för folks åsikter. Dom sliter mig inifrån. Dom gör så ont, så ont att jag aldrig kunnat föreställa mig. 
Jag vill INTE att min familj ska hata honom, jag vet att han gjort ett helvetes misstag. Eller ja, misstag kan jag inte ens kalla det. Utan ett snedsteg. Men jag vet att det alltid kommer vara så. Min familj kommer aldrig låta honom komma in igen. 
Tänk om jag väljer honom, tänk då vad vi kommer få stå ut med. 

Det gör ont att han varit otrogen, men man lär sig leva med det. Man lär sig att det inte går att ändra på. Man kan inte känna samma sorg som innan. 
Jag trodde jag skulle gå ner på botten. Det gjorde jag, dom första dagarna. Men nu känner jag mig starkare än någonsin... 

''Det är med otrohet som med döden: den har ingen graderad skala.''
 
 
emmy

Du är nog den starkaste tjejen jag känner riktig super mommy bry dog inte om andra du vet bäst själv! Hoppas allt löser ssigoch att vi ses snart igen <3 saknar dig kram emmy <3

Jenny - 18år o tvåbarnsmamma♥

Man lär dig att leva med det, tycker du är fruktansvärt starkt. Har tidigare velat skriva till dig, men låtit bli för att inte bli den där "vännen" som bara skriver när man är intressant, därför skriver jag när du mår bättre, och kan då visa att jag bryr mig, även om jag gör det nu också. Du är grymt stark och även om man inte alltid tror man är det, så finns det där inne någonstans.

Jag tror ändå det är bra för dig att du skriver av dig och låter fingrarna glida över tangentbordet, att skriva kan ibland vara lättare än att tala.
Förstår dig till 100% när du liksom tvekar i dina val, även om du bestämt dig. Men tänk så här, det är ändå ditt barns pappa. Folk måste förstå det, och de är det dom inte gör. Dina känslor för honom, kommer alltid vara lika starka även denna grej han gjorde? Inte sant?

Jag önskar dig iallfall all lycka i världen och sen om du nu känner att du vill prata, för det vill jag. Så finns jag alltid. De är bara det att jag inte velat skriva när det är så rörigt i ditt liv.
Kram på dig o god jul <3
/ Jenny

madde

Fina underbara syster du e en stark människa med stor vilja o stort hjärta. Det e ditt liv o du gör precis som du vill. Dock måste du förstå att även om folk ej kan va där alltid o kanske har mycke i sitt eget liv menas det inte med att dom ej bryr sig. Oftast när någon ser att någon som bryr sig om mår dåligt el blir utsatt för saker reagerar dom o vill finnas där. Jag e kass på att höra av mig o ses. Har sjukt mycket att göra varje dag dock ingen ursäkt. Men det e så min verklighet e just nu. Måste ta hand om mig själv. Älskar dig du e min lilla syster o det kommer du alltid vara. Du e en stark fin underbar människa. Oavsett vilket beslut du tar finns jag alltid där om du behöver mig <3

Charlotte

Starkt att du står på dig. Vet hur det är att bli sviken på detta sätt och det var svårt att få familjen på min sida igen men det gick! Låt han inte komma undan lätt utan låt han verkligen bevisa för dig att han förtjänar dig och inte tvärtom.

Lägg all din tid på din jätte fina son och gör det som är rätt för Dig och inte alla andra!

Styrke kramar i lass till dig!


Amanda M

Jag tycker du gör rätt som låter honom försöka bevisa för dig att han älskar dig. Ingen är perfekt och för att han gjort det tidigare betyder verkligen inte att han kommer göra om det. Skit i vad folk säger, ditt liv och dina val. Hade nog gjort samma sak som dig! Det han gjorde var jättefel men som sagt så tycker jag du gör rätt i att ge han en andra chans och speciellt om du tycker det känns bra själv ♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress