Mitt liv innan Alvin och när jag väntade honom
 
 
 
 
''Video inlägg & mer om dig själv? 
Inte bara om Alvin, fast han är så söt. Så är det roligare o läsa om dig också. Typ mer bilder på dig, hur ditt liv var innan. Osv :) ''
 
Det skrev någon bland mina kommentarer för ett atg sedan! Så nu tänkte jag ta och berätta hur mitt liv såg ut innan Alvin! 
Innan Alvin kom pluggade jag och va mycket med vänner! Jag pluggade Hotell och Restaurang på Rönnowska skolan i Helsingborg. Jag hann gå två fulla år innan jag blev gravid! Eller ja innan han kom iallafall, blev ju gravid i december och slutade skolan i juni! Men iallafall, jag och Steffen hade bara varit tillsammans i tre månader innan jag blev gravid! Vissa kanske tar det som oansvarigt och anser att man ska skydda sig bättre. Men saken var ju den att jag faktiskt skyddade mig. Saker och ting kan ske ändå! 
Jag bodde hemma hos min mamma och var hos min pappa ibland! Jag hade helt enkelt ett vanligt ungdoms liv! Men sen hände det, jag blev gravid!!! Det är faktiskt det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv, det var att behålla Alvin! 
Det var ingen dans på rosor och kolla på stickan och se texten GRAVID! Det var en chock... Jag började böla och ringde Steffen! Han var precis lika chockad och panikslagen! Ingen av oss visste ju hur långt gången jag var! Jag hade tagit ett sånt test där det står hur många veckor man gått, tog två test och båda visade olika! åh shit så rädd jag var!!! Såfort jag kom hem till mamma (var hos pappa när jag tog testet) så berättade jag för henne! Hon frågade vad jag planerade att göra och det första jag sa va :''en abort såklart!!! '' .. Men så lätt var det inte, hon bad mig tänka igenom beslutet så jag inte skulle ångra mig sen och börja må psykist dåligt! Jag åkte hem till Vicky (en kompis) och snackade med henne. Sov över där så vi snackade hela långa natten om vad jag skulle göra! Dagen efter åkte jag till skolan och fick kämpa mig igonom dagen för att sen få åka till min underbara älskling och tänka ut hur vi skulle göra! Vi båda var helt skärrade och kunde knappt snacka om saken! Men efter många samtal och tårar   beslutade vi oss för att jag skulle först åka på ett UL sen skulle vi snacka mer om detta när vi visste vilken vecka jag var i. När jag fått en tid åkte jag dit själv, tror Steffen var sjuk eller något! Jag tittade på skärmen framför mitt ansikte och såg en liten liten rund sak. Jag frågade barnmorskan vad det var för boll och då sa hon att det var bebisen!!! Jag visste inte om jag skulle le eller gråta.. Jag tittade nogrannare och såg något som slog fram och tillbaks, typ som tickande. Jag frågade såklart vad det var och hon svarade att det var hjärtat som slog på fostret! Mina ögon fylldes av tårar men lyckades hålla tillbaks dom. Sen berättade hon att jag var i vecka 7. Inte så långt gången alltså men ändå så att man kunde se bebisens hjärta! 
Jag åkte hem till Steffen och berättade allt! Sen tog vi beslutet för att behålla. Ingen av oss kunde göra en abort när jag hade sett denna lilla varelsens hjärta! Efter det har det rullat på. 
Vi valde att inte gå ut med att jag var gravid förrän vecka 17. Vissa kanske tycker det är jätte sent men jag var så jävla rädd att något skulle hända med vår bebis!!! Vi har även haft så sjukt mycket motgångar under graviditeten! Som ni säkert redan vet fick jag tidiga sammandragningar och legat mycket på sjukhus eftersom Alvin ville ut MYCKET tidigare än vad han skulle!!! Han vill ut först v 25 sen 27 sen 28.. Men allt har ju gått bra! Kan ju knappast säga att jag fortfarande inte oroar mig för något ska hända mid min snutt! Har läst så mycket hemska historier om spädbarnsdöd eller att dom råkat ligga på mage och inte fått luft..  Men det är nog därför jag alltid har honom hos mig! Men jag är så JÄVLA stolt över vårt val och tänker inte ta skit från någon! 
Detta var min  berättelse om mitt liv innan Alvin och när jag väntade honom!! 
Har du några frågot så bara komentera ;D
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress