Att vara ensamstående
Jag vill berätta om livet jag lever. Många tror det är en dans på rosor och att allt är som det skrivs på nätet. Men så är inte verkligheten 2014 som ung ensamstående mamma.
Att få vara mamma till min lilla Balli är det bästa som finns! Men vissa dagar i veckan vill jag lägga mig och dö! 
Inte för Alvin utan för det kan vara så helvetes jobbigt att vara vuxen, att få ta massvis med beslut man bara vill slippa! 

Vissa dagar vill jag inte vara något annat är en vanlig 20 åring, det är dom dagarna jag är extra tacksam att jag har min fina Rasmus och min mamma! 
Att få stöttning och få höra : allt löser sig, det är bara tillfälligt! De små orden är helt jävla otroliga! 

När man är ung och har ett barn är det inte lätt att få ekonomin att gå runt! Att jag kommer ha en hyra på nästan 7000 sen alla förbannande helvetes räkningar ut över det får mig att spy! Jag jobbar 25 timmar per helg nu för att täcka dessa utgifter just nu! 
Helgmys med min son har inte existerat i min värld sen han var under året

De dagar i veckan han är hos sin pappa vill jag gå sönder. Hela min värld rasar! Första dagen kan det vara ganska skönt, då kan jag gräva ner mig i sängen och bara ligga där och tänka, gråta och tänka lite till. Men när vi är inne på andra dagen dör jag av saknad! 

Sen har jag körskolan ovan på detta! Att få mitt körkort komma underlätta vår vardag så jäkla mycket! I dags läget går jag med min tvååring i vagnen till affären och storhandlar. Vilket resulterar i minst 5 kassar att bära upp till lägenheten sen upp på tredje våningen, med en kille som vägrar gå själv! Styrketräning? Ja kalla det vad ni vill! Men när man väl kommit upp ska man laga mat! Med lilleman på ryggen i sjal! För inte ska man vara själv! 
Älskade hatade mammaliv

Tacka gudarna att jag gör allt för mitt barn och att han är den personen som betyder mest i mitt liv! Alla dessa små kramar och pussar av denna lilla människa får hela världen att se ut som frid! Jag älskar dig Alvin, hur tufft vi än har det! 


Anonym

är du o rasmus tillammans? :)

Svar: Nej! :)
Miranda Jörgensen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress