kom nyss på
Att nu har jag varit rökfri i 1 helt år! Så ska det förbli också hoppas jag! Är så JÄVLA stolt över att jag fixade att sluta röka så enkelt! Men det hör ju till att det va ca 1 år sen jag fick reda på att jag väntade den underbaraste bebisen i hela världen!
Minns den dagen som det va igår!
Va i Ängelholm hos min pappa och var ute och gick med min lillasyster. Vi gick till Apoteket så köpte jag grav testet. Kom hem till dom gjorde det och det visade tydligt gravid. Hjärtat i halsgropen och vistte inte vad jag skulle göra, säga eller hur jag skulle reagera.. Ringde till Steffen helt panikslagen och bestämde att jag skulle komma dit när jag kommit hem! Shit båda va helt chockade!
Jag kom hem och vi pratade lääänge men visste fortfarande inte vad vi skulle ta oss till... 
Berättade nervöst för mamma när jag kom hem. Hon va ett världigt stöd när jag berättade. Hon bad mig göra det som kändes bäst för mig och ingen annan. Jag bokade en tid till UM för tidsbokning abort. Men ALDRIG ringde samma dag som jag varit på ul och kollat hur l,ångt gången jag var och avbokade tiden! Denna bebis kom för att stanna! Han är en gåva!
Jag är så himla lycklig för hur vi har arbetat från botten till toppen! Vi ska högre men detta går så jävla bra! Lämnar alla människor bakom mig som inte behövs i mitt, Alvins och Steffens liv. Jag har det bättre nu!
Människior som bara tror det passar att höra av sig en gång då och då vill vi inte ha och göra med mer. Eftersom Alvin ska ha det stabilt i sitt liv och  inte en massa männsikor som kommer och går!!!
Alvins Mormor

Det är bra jobbat med rökningen!!

Johanna

du som har skrivit att du stör dig på föräldrar till unga tjejor som blivit gravida och deras föräldrar inte har sagt nåt speciellt till dem :p

Svar: nej, jag har stört mig på föräldrar som reagerar med lycka! Har aldrig sagt att min mamma inte sa något speciellt? :s
Miranda Jörgensen

Johanna

okej! sorry då tyckte bara de lät konstigt :p

Svar: okej. :P
Miranda Jörgensen

Alvins Mormor

Jag är mamma till Miranda och jag reagerade inte direkt positivt om man säger så när min 17 åriga dotter berättade att hon var gravid. Men jag försökte sätta mig in i hennes läge och lovade att stötta vad hon än valde. Men var väldigt noga med att poängtera att det är hon som måste bli vuxen och agera vuxet. Jag har själv mindre barn och var inte redo att ta fullt ansvar för ett till. Men jag älskar att vara mormor till lille Alvin och jag ställer idag gärna upp så mycket jag orkar och kan, just därför att jag ser att Miranda och Steffen hanterar det här vuxet och tar hand om sin familj på ett underbart sätt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress