Bara min åsikt
Jag tycker det är så patetiskt med folk som går runder och säger att vi unga mammor förstör vårt liv! Ni har faktiskt inte den blekaste aning om vad vi gett oss in på! Ni är själva inte föräldrar och vet då heller inte vad det innebär! Jag hade aldrig kunnat byta rollen som förälder!!! Ett liv utan Alvin hade jag inte kunnat föreställa mig nu när han väl är här!
Jag menar verkligen inte att man ska vara oansvarig och planera ett barn när man är ung och står utan inkomst! Men om man nu råkar bli gravid är det faktisskt inte bara att knäppa med fingrarna och göra en abort! Det tar på en psykist!!!  Ni som aldrig varit gravida ska inte ens uttala er! Men det är klart att man ska hinna fixa allt innan barnet kommer så man kan få det så bra så möjligt! Men jag och Steffen fixade detta! Vi kan detta så varför i helvete yttra sig om saker ni inte har en aning om!
Bara onödiga kommentarer  när jag var gravid som:'' han kommer lämna henne när bebisen när den kommer''! Vad är meningen med att gör ett sånt uttalande när man varken känner mig eller steffen längre?!
Blir så jävla irriterad på sånt folk!
Vi unga mammor är precis lika bra!!!
Jag är en ung stolt mamma till min Alvin och inget kan ändra det!!!
 
UNGMODER

Hade gärna velat veta vem som sagt allt det där till dig!? :@ men förstår om du inte säger .. Jävla idioter dem har inte en aning! Ja jag har också verkligen fått massa skitkommentarer under min graviditet, patetiska människor säger jag bara!

Svar: nä känner att jag inte vill lägga mig på deras nivå och skriva ut namn. Men det är så jävla tråkigt med de kommentarerna! Vi unga mammor är inte värda mindre, vi klarar precis lika mycket som en mamma på 50 bast! Visst vbi har kanske inte samma goda ekonomi men vi kan vara fan så mycket bättre förebild oavsett! Är så glad att jag hade den barnmorskan jag hade under min graviditet, hon stöttade verkligen mig igenom alla nollor som yttrade sig! Utan henne hade jag nog tagit åt mig..
mirandalinnea

Michelle

Du ska inte ta åt dig gumman, du är en supermamma! Ni fixar detta utan problem :) sen kommer jobbiga tider säkert men i vilket sammanhang kommer inte dem lixom? Stå på dig. Kram! <3

Svar: tusen tack michelle! Det kommer motgångar i allt men bara man håller ihop och lämpar så klarar man det! Det ska jag göra! Kram<3
mirandalinnea

Alvins Mormor

Att bli förälder är aldrig lätt, hela ens världsbild förändras. Det är inte lätt att vara ung mamma men det är det inte så väldigt mycket lättare när man blir äldre. Det som givetvis är svårare för er är ekonomin. Men jag tror att med den styrkan du har och ditt lugn så kommer ni att fixa det ypperligt! Fortsätt att göra mig stolt Miranda, för det gör du just nu... varje dag <3

Svar: Ingenting är någonsin lätt, kämpa får man varje dag! Men redan när vi tog beslutet var jag förberedd på att det skulle bli tufft. Men Alvin och Steffen får mig att vilja kämpa varje dag! :) Åh det värmer !!! <3
mirandalinnea

Evah - En av Karlstads största bloggar

Jag håller med dig. Det är skillnad på om man faktiskt skyddar sig, men ändå blir med barn. Jag tycker dock inte att man ska planera att skaffa barn som ung. förstår att det är svårt att bara göra en abort, det är ju ändå ett liv, ditt eget kött och blod.

Svar: precis, du fattar vad jag menar! Man ska ju givetvis inte planera ett barn om man inte har ekonomi till det men om man nu skulle bli det ändå kan man göra det bästa av situationen! :)
mirandalinnea

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress