Min åsikt
 
Jag har börjat märka att alla skaffar barn nu! Dom jag syftar på är unga som skaffar barn! Jag har absolut INGET emot det eftersom jag själv är ung mamma! Men när jag ser ungdommar som planerar barn blir jag bara helt trött i huvudet! Man kan självklart vara en precis lika bra mamma som ung men man kan ju inte riktigt ge allt till sitt barn som dom som har jobb kan! Är man studerande och inte har någon egen inkomst kan man inte riktigt styra över sin inkomst! Ett ''misstag'' kan ske, klart man kan bli gravid även om man skyddar sig! Men då är det ju en helt annan sak! Då är bebisen där och får ta ett JÄVLIGT svårt beslut! Sen tror dom flesta unga att det är en dans på rosor med barn! Men det är ett heltidsjobb oavsett vilken ålder du är i! 
ÅÅH sen något jag stör mig sjukt mycket på är föräldrarna till dessa idioter till ungdommar! Många av dom blir inte ens irriterade/oroliga över hur deras barn ska klara av ett så stort ansvar! Även om hur det gäller ekonomin!!! Dom tar allt med ett leende på läpparna och skriker grattis!!! 
Jaja alla gör ju som dom själv vill! Detta var ju bara min åsikt!
Jag vet att en ung mamma kan vara preccis lika bra som en äldre mamma!
Men se förfan allt det mörka bakom det ljusa också!!!
Johanna

Egentligen ska du inte ha nån som helst åsikt om det, du har fan ingen inkomst heller. du lever på din kille. Så säg inget miranda lilla, för du är i samma sits också ( inget illa ) menat, men du ska inte klaga :p

Svar: vet du vad? du har ingen som helst aning om vart vår inkomst kommer ifrån! Sen har jag en åsikt om precis vad jag vill. Jag planerade inte Alvin och det är det min åsikt handlar om! Sen stör jag mig GRYMT mycket på föräldrarna! Något mer?
mirandalinnea

Alvins Mormor

Jag förstår precis hur du tänker Miranda!Jag tänker mkt på alla dessa barn, inräknat även mitt lilla barnbarn. Att de ska få samma förutsättningar som alla andra barn. Det är ju därför jag propsar på hur viktigt det är att du får din utbildning klar. Men det vet jag ju att du tänker göra. Dessa unga mor/far föräldrar som ropar hur roligt det är att deras tonåringar ska bli föräldrar förstår jag mig inte alls på. Givetvis älskar man sitt barnbarn över allt, men det handlar ju om så mkt mer!!

Svar: precis! jag säger likadant! jag vet att jag måste kämpa extremt mycket nu för att Alvin ska få det bra! Men det tänker jag göra oxå!! :)
mirandalinnea

Johanna

Varför stör du dig på föräldrar?
tror många stör sig på dig också :)

Svar: för dom dom ropar hut kul dom tycker det är att deras barn blivit på smällen i så tidig ålder! Dom kan självklar fixa det galant men det krävs mycket! Så även press från föräldrar för att fatta vilket ansvar men precis tagit! Det är väl självklart att dessa föräldrar älskar sina mor och far föräldrar men det handlar inte bara om kärlek! För skulle men kunna leva på kärlek hade inte uteliggare existerat! Om folk stör sig på mig skiter jag faktiskt i! Jag lever mitt liv och vet om att jag ger allt för min son! Kämpat till jag inte lever mer! och det vet jag att hans pappa också gör!
något mer?
mirandalinnea

Matilda

johanna är du blåst eller? läs hennes inlägg så kanske du förstår istället för att skriva dumma frågor och påståenden och få samma svar som står i inlägget. Hur normalt är de att tonåringar planerar att skaffa barn innan dom ens fått jobb? Inte alls normalt. Finns en anledning till varför man måste ha jobb, för att kunna försörja sig. Tror nog miranda menar att man får nog tänka längre än näsan räcker om man ska ha ett barn, för miranda är själv i sitsen där det är krisigt och berättar själv ur sin egen synvinkel. Vad är de du inte förstår? Så hon har väl förfan rätt till att ha en sån åsikt när hon själv är i den sitsen? Ncnc, inkompetenta idioter finns de gott om.

Svar: så jävla rätt i det du säger! Menar precis det du kommenterar! Jag menar ju inget ialla till unga föräldrar för jag är en själv men om man planerar en bebis när man är så ung är bara trögt! Jag planerade inte Alvin men ångrar absolut inte honom. Man får precis som du säger tänka längre än näsan räcker! Du är grym!!!
mirandalinnea

Johanna zgalin

Håller med dig Miranda. Vissa föräldrar är alldeles för blåögda.. och vissa ungdomar i 13-14-15 års åldern som blir med barn ENDAST för uppmärksamhet är det sjukaste jag någonsin varit med om.. det finns förfan så mycket bättre saker man kan få uppmärksamhet på än att skapa ett barn till världen.

Svar: precis, vissa är bara helt sjuka...
miranda jörgensen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress